Öğretmenler Forumu | Eğitim
Kasım 25, 2014, 12:17:46 ÖÖ *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  

Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: günlük plan değerlendirme  (Okunma Sayısı 31222 defa)
0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
emotion00
Newbie
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 9


Üyelik Bilgileri
« : Ekim 13, 2009, 07:30:29 ÖS »

  Arkadaşlar,günlük planların değerlendirme kısmına neler yazdığınız hakkında lütfen bilgi verirmisiniz.
Kayıtlı
nilırmak
Jr. Member
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 99


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2009, 11:01:36 ÖS »


 Günlük planın değerlendirilmesinde
Gruptaki çocukların bireysel/grup olarak etkinliklere katılma durumu,
Çocukların eğlenerek öğrenme durumu,
Etkinliklerin düzeyinin gruptaki çocukların yaş, gelişim düzeyi, ihtiyacı ve bireysel özelliklerine uygunluğu,
Hedeflenen amaçları kazandırmadaki uygunluk ve yeterliliği,
Etkinlikler için belirlenen sürenin yeterliliği,
Günlük planı aksatan özel durumların neler olduğu,
Farklı değerlendirme yöntem ve tekniklerini(çalışma olduğu sayfası, soru cevap…gibi) kullanarak çocukların kazanımları elde edip etmedikleri belirtilmelidir.

Kayıtlı
nilırmak
Jr. Member
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 99


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2009, 11:12:00 ÖS »


nette  gezeken böyle bir örnek buldum
PLANIN DEĞERLENDİRMESİ: Plan çocukların gelişim seviyelerine uygundu. Planda amaçlanan şekiller kavramı o haftanın konusu olduğu için pekiştirici oldu. Sanat çalışmasında amaçlanan şekilleri bir nesne ya da hayvana benzetme amacı çok fazla yerine getirilemedi. Planın girişinde kullanılan civciv kuklası çocuklarla iletişimde rahatlık ve içtenlik sağladı.

ÇOCUKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Çocuklar sarı civcivi çok sevdiler. İsimlerini özellikle hareketli bir müzik eşliğinde hecelemek ve dans etmek çok hoşlarına gitti. Hecelemede zorlanmadılar. Farklı geçişleri olan Oyun ve Hareket etkinliğinde çok eğlendiler. Farklı etkinliklerle karşılaşmak çocukların dikkatle etkinliklere katılımlarını sağladı. Çok yaratıcı fikirler öne sürdüler.

ÖĞRETMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ: Gözlem haftasında başka bir okuldaydım, ilk hafta da çocuklara eğitim programını hazırlarken tanımadığım bir grup için plan hazırlarken biraz zorlandım ama uygulama sırasında çok eğlenerek çocuklarla etkinlikleri gerçekleştirdim. Programı amaçlanan süre içinde uyguladım
Kayıtlı
nilırmak
Jr. Member
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 99


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ekim 24, 2009, 11:30:18 ÖS »

okulöncesi forumdan alıntıdır nicki ayı yogi çok beğendim yazdıklarını.

Çocuk Açısından:
1-Çocuğun gelişim düzeyine uygun mu?
2-Çocuklar etkinliklere katıdı mı?
3-Proramdaki kazanımlara ulaşıldı mı?
4-Çocuklar eğlenceli vakit geçirdiler mi?
5-Çocuklar günlük yaşamda deneyim kazandılarmı?
Öğretmen Açısından:
1-Etkinlikler çocukların ilgisini çekebilecek şekilde sunuldu mu?
2-Etkinlikten diğer etkinliğe geçiş akıcı bir biçimde düzenlenebildi mi*
Öğretmen ve çocuklar eğlenceli vakit geçirdi mi?
Program Açısından:
1-Etkilikler açısından program çocuk merkezlimiydi?
2-Programdaki etkinlikler amaç ve kazanımlarrn gerçekleşmesine olanak tanıdı mı?
3-Çocukların yaratıcılığını etkiledi mi?
Kayıtlı
nilırmak
Jr. Member
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 99


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ekim 24, 2009, 11:38:59 ÖS »

bunuda bizim forumda buldum blostk üzerinden alıntıdır Nisan 12, 2009
Çocuk Açısından: Çocuklara programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı. Yapılan etkinliklerde kullanılan materyaller çocukların ilgilerini çekti ve etkinliğe aktif olarak katılmalarını sağladı. Oyun etkinliği çocukların çok hoşlarına gitti. Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Fen ve matematik etkinlinde yapılan resim onlara çok ilginç geldi ve resmin bir an önce kuruması için sabırsızlandılar.

Öğretmen Açısından: Çocukların ilgisini çekebilmek için etkinlikler sırasında değişik materyaller kullanmaya ve hazırlanan etkinliğin çocukların ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edildi. Dolayısıyla çocukların ilgi ve dikkati yapılan etkinliklere çekilmede başarılı olundu. Sadece okuma yazma etkinliğinde zorlandım; ama çok uzun sürmedi. Zorlanmamın kaynağı çocukların hepsinin 1 rakamını yazmakta zorlanmaları idi.
Yapılan etkinliklerde hem ben hem de çocuklar eğlenceli vakit geçirebildik. Etkinlikler arasındaki geçişler akıcı bir şekilde düzenlenmeye çalışıldı.

Program Açısından: Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için genellikle soru-cevap,grupla çalışma metodu, demonstrasyon ve problem çözme yöntemleri kullanıldı.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.
Hazırlanan etkinliklerin hemen hemen her alana hizmet vermesine dikkat edildi.
Etkinlik çeşitliliğine dikkat edildi. Sadece bir etkinliğe değil pek çok etkinliğe yer verilmeye çalışıldı.(Sanat Etkinliği, Oyun Etkinliği, Drama Etkinliği …)
Etkinliklerde planladığım süre yeterli geldi.
Kayıtlı
nilırmak
Jr. Member
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 99


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ekim 24, 2009, 11:40:42 ÖS »

 arkadaşlar ben bile zorlanıyordum ne yazacağım konusunda biraz araştırdım bunları buldum umarım yardımcı olmuşumdur.
Kayıtlı
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Edebiyat Edebiyat tarih kadın Sağlık online test tatli tarifi KPSS Sağlık test soru Edebiyat Yemek Tarifleri Yemek Tarifleri Teknoloji Sağlık kadın yemek tarifleri yemek tarifleri kadın sarkı sozleri kadın ev dekorasyonu saglik kpss, ders Edebiyat diyet,zayiflama kadin moda sitesi dantel
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!